35. Gün – Planlar

Bugün kelimeler yazıya zorla döküldü nedense. Kafamda bin türlü şey dönüyor, sanırım o yüzden konsantre olmakta biraz zorlandım. Yine de 1.042 kelime çıkmış ve bir bölüm daha bitmiş.

***

Roman İpucu

  • Romandaki bölümlerin muhtemel isimleri:

4. Bölüm: Şahin’in Gözü

***

Planlar

Bugün romanın yazılış süreciyle ilgili planlarımı aşama aşama paylaşayım dedim.

1. Taslak

  1. Aşama: İlk taslağı bitir. Hedefim en az 90.000 kelimeye ulaşmak ancak içimden bir ses daha ilk taslakta o hedefi biraz aşacağımı söylüyor. Bir ilk romanın bu kadar uzun olması iyi mi, kötü mü olur bilemiyorum. Hem sonraki aşamalarda belki kısalır, ama belki daha çok uzar. Kim bilir? İlk taslağı en geç önümüzdeki 2,5-3 ay içinde bitirmeyi umuyorum. 1. Taslak ile beraber son esere ulaşmak için işin %60’ı bitmiş olur sanırım.
  2. Aşama: Her ne kadar hikayemi önceden kurgulamış olsam da, iş yazmaya geldiğinde evdeki hesap çarşıya uymayabiliyor. Yazarken planın aksine gidip bir değişiklik yapıyorum ama bu değişiklik geçmişte yazdığım bazı noktaları da etkiliyor. Ne olacak peki? İlk taslak üzerinde uğraşırken geri dönüp onları değiştirmeye vakit ayıramam. 1. Taslağı yazarken amacım en kısa sürede sona ulaşmak. Yine ilk taslakta kararsız kaldığım bazı noktaları çok yüzeysel bırakarak atlıyorum mesela. İşte 2. aşamada amacım eserin genelini görerek, bu tutarsızlıkları ve eksik noktaları gidermek. Burada hala eserin dili çok ham, kimi tasvirler ve duygular eksik. Oralara henüz dokunmuyorum. Neden mi? Çünkü 3. aşamada olacaklara göre, sahneler hatta bazı bölümlerin  sıfırdan yazılması gerekebilir. Yıkıp bozabileceğim şeyleri şimdiden cilalamanın anlamı yok. Bu aşama bitince 2. Taslak’a ulaşıyoruz.
  3. Aşama: Romanı birilerine okut. Başka bir çift gözün, hikayenin iskeletini bu aşamada değerlendirmesi önemli. Aylarımı harcayıp uğraştığım bir şeye benim objektif yaklaşmam mümkün olmayabilir. Eksiklerin ortaya çıkıp düzeltilmesi, iyi noktaların daha da güzelleştirilmesi gerek.
  4. Aşama: Aldığım yorumlara göre uygun bulduğum temel değişiklikleri yaparak 3. Taslak’a ulaş.
  5. Aşama: Cilalama aşaması. Tasvirleri güzelleştir, dili güzelleştir, dili tarihe uygun olacak ama romanın hızını kesmeyecek şekilde otantikleştir. 4. Taslak’a ulaş.
  6. Aşama: Sadece dil bilgisi yönünden inceleyerek, eserin üzerinden geç, 5. ve son Taslak’a ulaş.

Benim için en zoru sanırım 1. Taslak’ı bitirmek olacaktır. Elimde yazılıp, iyi kötü bitmiş bir şeyler olunca sonrası nispeten daha kolay. Nedense, ben o ham ve şekilsiz olan ilk taslaklara şekil vermeyi, onları cilalayıp güzelleştirmeyi daha çok seviyorum. Gerçek bir esere dönüştüklerini görmenin tadı ayrı.

Evet, şimdilik planlar böyle. Hepsi ne kadar vakit alır hiçbir fikrim yok. Hem adı üstünde, bunlar sadece plan. Bakalım neler olacak.

Bir Cevap Yazın

