33. Gün – Fedakârlıklar

Bugün epey yoruldum, o yüzden biraz kısa tutacağım. Gün içinde sadece 100 kelimelik minimum sınırımı yazmak için oturduğum klavye başında 979 kelime yazmışım ve yeni bir bölüme başlamışım. Hiç fena değil.

***

Roman İpucu

  • Romandaki bölümlerin muhtemel isimleri:

2. Bölüm: Bulut Reis

***

Fedakârlıklar

Dün kendi yazma düzenimden söz ederken, her gün 2 saat kadar vaktimi yazmaya ayırıyorum demiştim. İlk bakışta çok gibi görünmeyebilir ama gün içerisinde o vakti kendime ayırabilmek için zamanı kullanma tercihlerimin bazılarından fedakârlıklar yapmam gerekiyordu.

Oyun

Fedakârlık yapmak belki bu durumda sizin için fazla güçlü bir kelime olabilir. Ama normalde ben yazmaya ayırdığım bu vakti bir şeyler izleyerek veya oyun oynayarak da harcayabilirdim, ki romana başlamadan önce yaptığım şey de çoğunlukla buydu. Özellikle oyun oynamak büyük en büyük hobilerimdendir. Ama işte, sadece bir hobi.

Peki, bu romanı yazmak benim için bir hobi mi? Galiba değil. Çünkü en büyük “hobim” sanırım oyun oynamak olsa da, roman yazmak için bu ‘hobimden kısıp’, fedakârlık ediyorum. Yani benim gözümde bu romanı yazmanın önemi ya da değeri, ne dersiniz deyin, en büyük hobimden daha fazla.

Diğer bir deyişle roman benim için bir hobi değil, çok severek yaptığım bir .

Belki şu anda bana maddi olarak bir katkısı yok, belki ileride de olmayacak ama onu bir iş olarak görmem, ona daha profesyonelce yaklaşmamı sağlıyor ve diğer hobilerime ayırdığım zamandan fedakârlık etmeyi daha kolaylaştırıyor.

Yazmak için vakit bulamadığınızı düşündüğünüz şeyin, hayatınızda yaptığınız işler ve hobiler sıralamasında nerede durduğunu görmeye çalışın. Sadece bir hobi olarak görüyorsanız ve bunun değişeceğini de düşünmüyorsanız, belki de sadece canınız istediğinde yazmak sizin için yeterli olabilir. Ama vakit bulamadığınız için kendinize kızıyor ve neden hala yazamıyorum diyorsanız (bir ay önceki ben yani), belki de yazacağınız esere bir iş olarak yaklaşıp, başka şeylerden fedakârlık yapmanın vakti gelmiştir.

Bir Cevap Yazın

