30. Gün – En Zoru Başlamak

Bugün romanı yazmaya başlayalı bir ay olmuş. Gün içerisinde yazdığım 1400 kelimeyle kelime sayısı da 27494’e çıkıyor ve 30. günde yüzde otuza ulaşıyor.

Bugün yazdığım sahneler çok hareketli ve birden çok karakterin aynı anda birden çok askiyonda bulunduğu kısımlardı. Bu ilk taslakta olayları her ne kadar kafamdaki ilerleyişe göre sıralayabilmiş olsam da, sahnenin daha anlaşılır olması için buranın ilerde tekrar üzerinden geçilmesi gerekecek.

Şu an 6. bölümün sonlarındayım. Her bölüm şimdilik 4000-6000 kelime arasında gidiyor. Epiklik hissini verebilmek için bu uzunluk ideal gibi ama ilerde bu da değişebilir. Özellikle yoğun duygusal anların yaşandığı ve bol aksiyonun olduğu kısımlar şimdilik daha uzun bölümlere sahip.

***

Roman İpucu

Her gün olmasa da, arada sırada romanın temel aldığı Viyana Gökleri öyküsünden ne yönlerden farklı olduğunu gösteren veya sadece roman hakkında bazı ilginç bilgiler paylaşmak istiyorum.

Öncelikle romanın ismi Viyana Gökleri olmayacak. Hatta aslında, öyküde geçen kısım kitabın nispeten başlarında olup bitiyor ve gelişen olaylar da orijinalinden epey farklı.

Peki, kitabın muhtemel ismi ne olacak? Bunu öğrenebilmek için iki şeyi bilmek gerekli. İlki romandaki yeni baş kahramanın ismi. Öyküde ana karakter Adnan’dı fakat romanı taşıyacak kadar güçlü bir karakter değildi kendisi. O yüzden baş kahramanda isimden başlayarak epey karakter değişimine gittim.

Yeni baş kahramanın adı ise, Şahin. Karakterin bu ismi almasının bazı sebepleri var ama sizce de daha akılda kalıcı bir isim değil mi?

Kitabın ismi ise yarın…

***

En Zoru Başlamak

Evet, gerek bu yazıyı yazarken olsun, gerek her gün romana yeni kelimeler ekleyerek biraz daha ilerletirken olsun, her seferinde, her zaman en zoru, o klavyenin başına oturup, boş sayfaya yeni kelimeler eklemeye başlamak.

Ama bunların en zoru da romanın o ilk başlangıcını yapmak.

Aslında ben romanın kurgu planını 5 ay kadar önce az çok tasarlamıştım. O günden bu yana ise hemen her gün güçlü ya da zayıf olsun, artık romanı yazmaya başlamamı söyleyen bir dürtüyle güne başlıyordum ama bir türlü projeye başlayamıyordum.

Şimdiye kadar yazdığım en uzun öykü 8.000 kelime civarıyken, 90.000 kelimelik dev bir romana nasıl başlayabilirdim?

Bu konuda yardımı dokunan ilk şey, romanı bir bütün olarak değil de, bölüm bölüm olarak görmeye çalışmak oldu. Yani her bölümü kendi içinde bir kısa hikaye gibi görmeye çalıştım. Sonuçta, şimdiye kadar sadece kısa öyküler yazmıştım ve romana kendimi nispeten huzurlu hissettiğim bir açıdan yaklaşarak o “büyük proje” hissini biraz azaltabildim.

İkinci nokta ise aslen o ilk bölümü yazmaya başlamanın zorluğuydu. Dediğim gibi her bölümü çoktan kurgulamış, planı yazıya bile dökmüştüm. Ama o ilk bölümün ilk cümlesini yazmadan bu iş başlamış sayılmazdı.

Hemen her gün yazmak için planlar yaptım, ama her gün yazmadan günün sonunu getirdim. Böyle böyle birkaç ay geçti (ertelemenin bu kadarı!). Sonra hiç plan yapmadığım, yazmayı düşünmediğim bir gün bilgisayarın başındayken, daha ne yaptığımın farkında olmadan yeni bir sayfa açmış ve direk yazmaya başlamıştım. Evet, çok yavan bir hikaye biliyorum ama işin özüne bakalım;

Sonradan fark ettim ki, yaptığım şey, sorunu plansız yaklaşarak çözmekti. O gün yazmaya başlamak gibi bir planım yoktu. Hatta aklımın ucundan bile geçmemişti. Sanırım bazen kendimize koyduğumuz engelleri aşabilmek için o başlangıç eyleminin üzerinde hiç düşünmeden hareket etmek gerekiyor.

O yüzden, sizin de başlamak istediğiniz ama bir türlü el atamadığınız bir projeniz varsa, önce ona tam bir bütün olarak değil de parça parça yaklaşmayı deneyin, sonra beyninizin hiç beklemediği bir anda bodoslama dalın ve başlayın gitsin.

(söylemesi kolay değil mi?)

Bir Cevap Yazın

